• English - zmień język serwisu na angielski
  • русский - zmień jezyk serwisu na rosyjski
  • Miejski Urząd Pracy w Lublinie

    Zamiast klawisza Alt możesz użyć H

    • Informacje ogólne

    Wyposażenie stanowiska pracy

    Kryteria zwrotu kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej

    Podstawa prawna:

    • Art. 26e ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych
    • rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 11 marca 2011 r. w sprawie zwrotu kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej

    Zwrot kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej zarejestrowanej w powiatowym urzędzie pracy jako bezrobotna albo poszukująca pracy niepozostająca w zatrudnieniu ze środków PFRON może zostać przyznany pracodawcy jeżeli:

    1. Zobowiązał się do zatrudnienia tej osoby przez okres co najmniej 36 miesięcy,
    2. Złożył wniosek o przyznanie refundacji.

    Pracodawca składa wniosek do starosty właściwego ze względu na miejsce zarejestrowania osoby niepełnosprawnej jako bezrobotna albo poszukująca pracy niepozostająca w zatrudnieniu.

    Refundacja obejmuje:

    1. Udokumentowane koszty zakupu lub wytworzenia wyposażenia stanowiska pracy, na którym będzie wykonywać pracę osoba niepełnosprawna,
    2. Kwotę niepodlegającego odliczeniu:
      a) podatku od towarów i usług,
      b) podatku akcyzowego, związanych z przedmiotami opodatkowania określonymi w pkt 1.

    Starosta rozpatrując wniosek, bierze pod uwagę:

    1. Potrzeby lokalnego rynku pracy,
    2. Liczbę osób niepełnosprawnych o określonych kwalifikacjach, zarejestrowanych w powiatowym urzędzie pracy jako bezrobotne albo poszukujące pracy niepozostające w zatrudnieniu,
    3. Koszty wyposażenia stanowiska pracy,
    4. Wkład pracodawcy w wyposażenie tworzonego stanowiska pracy,
    5. Wysokość posiadanych środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych przeznaczonych na ten cel w danym roku.

    Pracodawca zobowiązany jest do:

    1. Poniesienia wskazanych w umowie kosztów oraz zatrudnienia osoby niepełnosprawnej, której dotyczy refundacja w terminie do 3 miesięcy od dnia zawarcia umowy,
    2. Udokumentowania realizacji umowy na wezwanie starosty,
    3. Umożliwienia co najmniej jednokrotnego zweryfikowania prawidłowości realizacji warunków umowy przez pracodawcę w czasie obowiązywania umowy,
    4. Informowania starosty o wszelkich zmianach dotyczących realizacji umowy w terminie 7 dni od dnia wystąpienia tych zmian,
    5. Rozliczenia otrzymanej refundacji w terminie określonym w umowie,
    6. Zwrotu:
      - otrzymanej refundacji oraz
      - odsetek od refundacji naliczonych od dnia jej otrzymania w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych w terminie 3 miesięcy od dnia otrzymania wezwania starosty do zapłaty lub ujawnienia naruszenia co najmniej jednego z warunków umowy,
    7. Zabezpieczenia zwrotu kwoty refundacji.

    Przyznanie zwrotu jest dokonywane na podstawie wynegocjowanej przez strony umowy, w formie pisemnej, a każda zmiana dokonywana na wniosek każdej ze stron wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.

    Umowa wygasa w przypadku nieprzedstawienia zestawienia poniesionych kosztów podlegających refundacji oraz kopii dowodu ich poniesienia w terminie 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy.

    Refundację przekazuje starosta na rachunek bankowy wskazany we wniosku w terminie 14 dni od dnia przedstawienia przez pracodawcę pozytywnej opinii Państwowej Inspekcji Pracy, odpowiednio, o przystosowaniu do potrzeb wynikających z niepełnosprawności osoby zatrudnionej na wyposażonym stanowisku pracy lub o spełnieniu warunków bezpieczeństwa i higieny pracy na tym stanowisku.

    Pracodawca korzystający z refundacji jest zobowiązany do przechowywania dokumentacji przez okres 10 lat od dnia przyznania pomocy

     

    Szczegółowe informacje można uzyskać:

    Imię i nazwisko Stanowisko Telefon Adres e-mail
    Alicja Mirosław Specjalista ds. programów 81 466 52 12 mup@mup.lublin.pl
    Radosław Bujek Specjalista ds. programów 81 466 52 12 mup@mup.lublin.pl
    Małgorzata Kosacka Specjalista ds. programów 81 466 5212 mup@mup.lublin.pl
      Nazwa pliku Data publikacji Rozmiar Pobierz
    Kategoria: Zwrot kosztów wyposażenia stanowiska pracy [ 5 ]
    plik w formacie PDF Wniosek Wn-W część II (składany przez Pracodawcę po zawarciu umowy) 19-02-15 10:36 616.81KB pobierz plik w formacie PDF (rozmiar: 616.81KB) pobierz
    plik w formacie XLS Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu sie o pomoc de minimis 25-01-16 08:02 135KB pobierz plik w formacie XLS (rozmiar: 135KB) pobierz
    plik w formacie PDF Oświadczenie o ewentualnym łączeniu, przejęciu lub powstaniu wnioskodawcy w wyniku podziału oraz o pomocy de minimis 14-04-16 10:51 118.05KB pobierz plik w formacie PDF (rozmiar: 118.05KB) pobierz
    plik w formacie PDF Wniosek Wn-W część I 19-02-15 10:35 665.03KB pobierz plik w formacie PDF (rozmiar: 665.03KB) pobierz
    plik w formacie PDF Regulamin zwrotu kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej 07-03-17 12:05 3.08MB pobierz plik w formacie PDF (rozmiar: 3.08MB) pobierz
    Utworzono: 2015-05-28 12:39 | Redagował: Monika Różycka-Górska 2015-06-16
    Drukuj Zapisz jako pdf Odwiedziny: 1131

    Obsługa i nadzór techniczny: IntraCOM.pl